IESMIDZINĀŠANA: JAUDAS INOVĀCIJA DARBAM IKDIENĀ
—
Spēcīga tehnika stiprai koksnei: Iesmidzināšana padara STIHL motorizētās ierīces par tām spēka paketēm, uz ko var paļauties profesionāļi.
MOTORIZĒTO IERĪČU JAUDA, PATEICOTIES IESMIDZINĀŠANAI
Īsta STIHL inovācija: Iesmidzināšanas sistēmas, kas motorizētajās ierīcēs nodrošina pareizu degmaisījuma veidošanu dzinējiem bez karburatora.
KAS IR IESMIDZINĀŠANA?
Iesmidzināšana ir tehnoloģija degmaisījuma veidošanai iekšdedzes dzinējiem. Šeit Jūs uzzināsiet, kā darbojas iesmidzināšana.
PAREIZA DZINĒJA JAUDA: SVARĪGS IR SKĀBEKLIS
Jautājums par optimālu dzinēja jaudu, uzmanīgāk izskatot, pirmām kārtām nekā nav saistīts ar uzpildīto degvielu, bet gan ar gaisu. Degviela, kas cirkulē dzinējā, principā kalpo tikai tam, lai izraisītu gaisā esošā skābekļa reakciju ar tā ogļūdeņraža daļiņām. Vienīgais, ko jāpaveic degvielai, ir vienmēr jābūt pareizajā laikā precīzi pareizajā daudzumā pareizajā vietā. Jo tikai perfekts gaisa un degvielas maisījums garantē ātru un pilnīgu sadegšanu, kas ļauj dzinējam izmantot visu tā potenciālu.
TEHNOLOĢIJAS GAISA UN DEGVIELAS MAISĪJUMA OPTIMIZĒŠANAI: KARBURATORS UN IESMIDZINĀŠANAS SISTĒMA
Iespēju garantēt perfektu gaisa un degvielas maisījumu nodrošina karburators. Bet tas nudien nav vienkāršs: Karburatori ir mehāniski elementi, kuru perfekta darbība pirmām kārtām balstās uz spiedienu starpību starp ieplūdes retinājumu un atmosfēras spiedienu. Smalks līdzsvars, kam jābūt vienmēr klātesošam pareizai karburatora darbībai. Parasti tā arī nav problēma – ar nosacījumu, ka tiek ievēroti faktori, kas var negatīvi ietekmēt karburatora darbību. Piemēram, darba augstums un temperatūras svārstības, gaisa filtra piesārņojums, dzinēja nolietojums un degvielas kvalitāte var negatīvi ietekmēt karburatora darbību bez traucējumiem. Bet ko darīt, ja Jūs vēlaties izmantot savu motorizēto ierīci neatkarīgi no augstumiem un temperatūrām? STIHL motorizētās ierīces, kurām jāpierāda sevi dažādos apvidos, iespējami lielam darbības rādiusam izmanto iesmidzināšanas sistēmas. Tas padara tās īpaši uzticamas un nejutīgas pret ārējiem apstākļiem. Iesmidzināšanas sistēma nedarbojas kā karburators ar spiedienu starpību – degviela pie iesmidzināšanas caur iesmidzināšanas vārstu tiek iesmidzināta tieši karterī vai, kā inovatīvajam motorzāģim MS 500i, tieši ieplūdes kolektorā. Turklāt iesmidzināšanas sūknis uztur konstantu degvielas spiedienu un tādējādi nodrošina, ka iesmidzināšanas vārsts jebkurā darbības laikā nodrošina optimālu degvielas daudzumu.
IESMIDZINĀŠANA – UNIKĀLAS TEHNOLOĢIJAS DAUDZIE VEIDI
Iesmidzināšanas princips ir tehnoloģisks sasniegums – vēl gan ir arī daudzi dažādi veidi, kā iesmidzināšanas sistēmas darbojas. Šeit apskatīsim trīs pamatkategorijas.
TIEŠĀ IESMIDZINĀŠANA
Ar to tiek apzīmēti iesmidzināšanas paņēmieni, kuros degmaisījums tiek iesmidzināts tieši degkamerā.
NETIEŠĀ IESMIDZINĀŠANA AR IEKŠĒJU MAISĪJUMA VEIDOŠANU
Šajā iesmidzināšanas veidā degviela tiek iesmidzināta tieši karterī. Iesmidzināšana notiek agrīni kompresijas sākumā. Priekšrocība: Tā jāpārvar tikai samērā zems iesmidzināšanas spiediens. Degvielas izsmidzināšana un sakarsēšana tiek panākta, pateicoties virzuļa kustībai līdz augšējam maiņas punktam un tādējādi pieaugošajai kompresijai. Šis iesmidzināšanas veids tiek izmantots spēka zāģī TS 500i.
NETIEŠĀ IESMIDZINĀŠANA AR ĀRĒJU MAISĪJUMA VEIDOŠANU
Vēl viens iesmidzināšanas veids – šoreiz ar degvielas iesmidzināšanu dzinēja iesūkšanas caurulē. Šeit virzulis iesūc gatavo degvielas un gaisa maisījumu. Šī iesmidzināšana tiek apzīmēta arī kā iesmidzināšana ieplūdes kolektorā. Te degvielas un gaisa maisījums var tikt sevišķi efektīvi pievadīts virzulim un tā var sevišķi izdevīgi notikt iekšējā dzesēšana. Šis iesmidzināšanas veids tiek izmantots revolucionārajā motorzāģī MS 500i. Vairāk par šo pasaules jaunumu tālāk.
Ar revolucionāro iesmidzināšanas sistēmu un no tās izrietošo atteikšanos no karburatora un karburatora komponentiem tiek iegūta unikāla viegla konstrukcija. Un tai ir vislabākā svara / jaudas attiecība profesionālo benzīna motorzāģu tirgū: unikāli 1,24 kg/kW. Mežizstrādes profesionāļiem motorzāģis ar iesmidzināšanu sola jūtami vairāk jaudas salīdzinājumā ar citiem modeļiem 80 cm3 darba tilpuma klasē. Klāt nāk straujš paātrinājums un optimālas palaišanas īpašības – vienalga aukstajai vai siltajai iedarbināšanai.
Īpaši STIHL izstrādāta tehnoloģija nodrošina elektronikai visus sensoru datus, kas tai vajadzīgi, lai vadītu iesmidzināšanu. Arī tūlīt pie iedarbināšanas, lai gan STIHL MS 500i tiek iedarbināts ar startera auklu un bez akumulatora. Līdz ar šī dzinēja izstrādi STIHL ir izvirzījies priekšā benzīna profesionālo motorzāģu jomā – un tas pirmām kārtām saistīts ar izmantoto inžekcijas tehnoloģiju: elektronisko iesmidzināšanu.
INŽEKCIJA: IESMIDZINĀŠANA STIHL MS 500¡
Inžekcijas tehnoloģijas gadījumā MS 500i degviela caur iesmidzināšanas vārstu tiek iesmidzināta tieši ieplūdes kolektorā. Turklāt iesmidzināšanas sūknis uztur konstantu degvielas spiedienu un tādējādi nodrošina, ka vārsts jebkurā darbības laikā nodrošina optimālu degvielas daudzumu. Degvielas daudzumu, iesmidzināšanas laiku un aizdedzes laiku pilnībā automātiski aprēķina STIHL MS 500i vadības ierīce. Visas iesmidzināšanas sistēmas vadības ierīce šeit ir inžekcijas tehnoloģijas centrālais elements.
Lai iesmidzināšana darbotos optimāli, dzinēja bloka karterī ir uzstādīti dažādi sensori. Precīzāk sakot: āra temperatūras sensors, spiediena, kā arī temperatūras sensors. Sensori mēra apkārtējās vides parametrus un nodod tos tālāk motorzāģa vadības ierīcei. Turklāt sensori reģistrē visus datus, kas nepieciešami vadības ierīcei iesūktā gaisa masas aprēķināšanai. Tā var daudz precīzāk noteikt perfekto degvielas daudzumu optimālai sadegšanai, nekā to jebkad spēja karburators.
Vēl viena inovatīva iesmidzināšanas sistēmas tehnoloģiska detaļa ir ģenerators: Tas ne tikai nodrošina elektroenerģijas ražošanu, bet gan kalpo arī kā sensors. Proti, no ģeneratora saražotās maiņstrāvas tiek ģenerēta iesmidzināšanas funkcijai nepieciešama informācija: iekārtas apgriezieni un kloķvārpstas pozīcija. Tādējādi iesmidzināšanas sistēmas vadības ierīce precīzi zina zāģa darbības režīmu un degvielas patēriņu. Un tādējādi degvielas iesmidzināšana un aizdedze var tikt optimāli pielāgota visiem apkārtējās vides apstākļiem.
Tas viss notiek milisekunžu taktī – un nodrošina izcilu iedarbināšanu, optimālu paātrinājumu un maksimālu jaudu visas darba dienas laikā. Bez aukstās, siltās iedarbināšanas vai citiem manuāliem zāģa iestatījumiem, jo to no šī brīža pārņem elektronika.
DEGVIELAS IESMIDZINĀŠANA STIHL MOTORZĀĢU DZINĒJOS: KOMPLEKSA TEHNOLOĢIJA VIEGLAI STRĀDĀŠANAI
Iesmidzināšanas sistēmas izmantošana motorzāģa dzinējā atvieglo strādāšanu – burtiski. Tas saistīts ar samazināta svara dzinēju ar optimizētu uzstādīšanas telpu. Ar ģeneratora nodrošinātu elektroapgādi atkrīt citādi ierastie magnēti spararatā un vadības ierīces pozicionēšana tieši pie spararata. Tas nodrošina efektīvāku dzesēšanas gaisa padevi, kā rezultātā spararats var tikt veidots ievērojami mazākā diametrā un izmērā, nekā šajā jaudas klasē ierasts.
Tukšgaitas režīmam nepieciešamo spararata masu STIHL dzinējos ar iesmidzināšanas sistēmu rada tērauda gredzens, kas atrodams pie spararata ārējās malas zem ventilatora lāpstiņām. Tas nodrošina līdz šim nepārspēti kompaktu spararatu. Turklāt tādējādi samazinās kloķvārpstas noslodze. Tā iespējams ietaupīt vēl papildu svaru pretstatā tradicionālam zāģim.
Turklāt inžekcijas vadības ierīce ir izvietota tvertnes korpusā optimāli uzstādīšanas vietas, svara un smaguma centra ziņā – vēl viens nosacījums kompaktam un vieglam inžekcijas dzinējam.
KOPSAVILKUMS PAR STIHL MS 500¡ AR IESMIDZINĀŠANAS SISTĒMU:
- Vislabākā svara / jaudas attiecība benzīna motorzāģu tirgū: 1,24 kg/kW
- Izcils paātrinājums: tikai 0,25 sekundēs no tukšgaitas apgriezieniem līdz maksimālajiem apgriezieniem
- Optimāla dzinēja jauda visos lietošanas apstākļos
- Unikāla iedarbināšana jebkuros laikapstākļos un jebkurā augstumā
- Vienkārša iedarbināšana bez iedarbināšanas sviras
- Darbība bez manuāliem iestatījumiem
Kas ir iesmidzināšana? |
Iesmidzināšana ir tehnoloģija degmaisījuma veidošanai iekšdedzes dzinējiem. |